Internet only populair. Zeker na verhuizing

internet only abonnement

Voor betervergelijken.nl

 

De tijd dat providers diensten uitsluitend nog gebundeld aanboden is voorbij. Natuurlijk kiezen veel consumenten nog voor een alles-in-1 pakket waarbij internet, tv & telefonie gebundeld worden afgenomen. Drie diensten bij één provider levert immers korting op, en minder administratie. Maar een groter wordende groep ontbundelt. Anno 2017 zijn er steeds meer – vooral jongere consumenten – die losse diensten afnemen. En steeds vaker helemaal geen televisie-abonnement meer afnemen.

 

Internet only wint aan populariteit. Televisie regelen steeds meer jongeren zelf. Netflix, Youtube en websites van omroepen zorgen voor on demand tv, zonder dat er televisie bij een provider afgenomen hoeft te worden. Een internet only abonnement doet het dus goed. Zeker na een verhuizing. Juist dan gaan veel consumenten voor een afgeslankte variant om vaste kosten te drukken. Na een verhuizing wordt weer eens gekeken naar wat er nu echt gebruikt wordt. Opvallend is ook dat juist los internet via de kabel (Ziggo dan vooral) erg populair is na een verhuizing (ondanks de weken die er soms op gewacht moeten worden). Dit bleek uit onderzoek van Breedbandwinkel.nl.

 

Nu kan je internet only uiteraard ook vergelijken. De prijzen van de abonnementen zijn niet zo laag als je zou denken. Bij een alles-in-1 pakket zit de telefonie er vaak al gratis bij en voor televisie betaal je bij de meeste providers 10 of 15 euro per maand. Maar omdat providers het zwaar lijken te hebben – marges staan onder druk vanwege investeringen – zijn prijzen eigenlijk gewoon nog hoog. Sterker nog, alle providers hebben net hun prijzen verhoogd.

 

Twijfel jij of je internet only moet nemen? Ga na hoeveel gebruik je maakt van vaste telefonie en (lineair) televisie. Bel jij nooit? Dan valt een alles-in-1 pakket direct af en blijft hooguit een pakket voor internet & tv over. Kijk jij niet meer naar de televisie op gezette tijden? En ben je vooral afhankelijk van content die je online vindt? Bijna elke zender biedt immers het aanbod tegenwoordig ook online aan, al dan niet tegen een kleine vergoeding. Kijk je zelf ook nog maar weinig tv of maak je vooral gebruik van diensten zoals Netflix, YouTube en Spotify? Dan is televisie wellicht ook niets meer voor jou en kan je prima uit de voeten met een internet only pakket.

 

Het marktaandeel van internet only ligt nu rond de 25 procent. Het zijn vooral jongeren en starters die kiezen voor deze structuur. Maar providers zien de bui al hangen. Niet voor niets zetten KPN en Ziggo in op exclusieve content. Content die alleen bij deze providers te krijgen is. Dit moet zorgen voor klantbinding. Maar dit lijkt een schamele poging. De hoeveelheid content die Netflix of Youtube biedt is niet te evenaren. Alleen hierdoor kan het aandeel van internet only nog flink toe gaan nemen.

1 comment for “Internet only populair. Zeker na verhuizing

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *