Jouw nieuwe kantoor loopt op rolletjes!

Daar bedoelen we niet per definitie de wielen van bureaustoelen mee. We willen maar aangeven dat alle elementen van je nieuwe werkplek direct dienen te functioneren.

Waar jouw onderneming daarvoor precies om verlegen zit, hangt natuurlijk grotendeels af van je specifieke branche. Je zult het ons daarom vergeven wanneer je onderstaande uiteindelijk ietwat te algemeen vindt. Maar hopelijk kun je er alsnog voor jouw interieur en alle zaken die er echt toe doen voldoende inspiratie uit halen.

Wat je echter ook doet, maak niet de fout door te denken van: dat voegen we later wel toe/schaffen we binnenkort pas aan. Althans, niet zonder medewerkers hierover te spreken die daar wellicht anders over zouden kunnen denken. En die dus afhankelijk zijn van de onderdelen die jij op de lange baan wilt schuiven. Het is immers zaak om er zeker van te zijn dat iedereen vanaf het prille begin alle dagelijkse taken volledig en probleemloos kan uitvoeren. Anders krijg je boos personeel en, omdat er bedrijfstechnisch al genoeg hindernissen zijn, teleurgestelde klanten. En dat wil je uiteraard koste wat kost voorkomen!

Maak dus een ruime inventaris voor iedere ruimte. Zodra het pand is gedecoreerd en alle vloeren, wanden, plafonds, deuren en ruiten er netjes uit zien, is het namelijk tijd om de boel in te richten. Win advies in bij al je afdelingen om erachter te komen wat ze nodig hebben! Zo wordt jouw bedrijf een geoliede machine.

Zitcomfort

Aan meubilair ben je een godsvermogen kwijt als starter. Tenminste, zolang je niet oppast. Want uiteraard wil je dat al je werknemers, klanten en jijzelf comfortabel kunnen zitten en werken aan verstelbare bureaus. Maar het is helemaal niet erg wanneer die al in gebruik zijn geweest. Zeker niet zolang ze er nog als nieuw uit zien.

Ook tweedehands bureaustoelen die gemakkelijk in te stellen zijn op de gewenste zithouding van de gebruiker kunnen flink de kosten drukken en alsnog iedereen op jouw werkvloer dik tevreden houden.

Voorzieningen

Alle nodige apparatuur moet aanwezig zijn. Een alarmsysteem, telefoon- en internetverbindingen, computers en randapparatuur, printers, noem het maar op. Maar natuurlijk ook lampen en een koffiezetapparaat en waterkoker. Dat zijn kleine details die je aanvankelijk wellicht over het hoofd ziet. Denk ook aan de kantine. Staat daar al een koelkast, het liefste een gevulde? Zo nee, dan wil je daar natuurlijk snel wat aan gaan doen. Anders word je omringd door oorverdovende knorrende magen wanneer je een rondje door je pand maakt.

Uitstraling

Dit is voor iedereen belangrijk. Voor je team en jouzelf, zodat jullie je verbonden te elkaar voelen. En voor klanten, die in je huisstijl en de inrichting van je kantoor de professionele uitstraling terugzien die jullie jezelf graag aanmeten. Kies voor een eenheid qua kleuren en materialen, zodat je jezelf extra herkenbaar maakt als onderneming!

Wil je dit allemaal echt goed doen, dan heb je er nog een hele kluif aan. De voldoening zal echter enorm zijn, geloof ons maar!