De snelle veranderingen in de restaurantbranche, met steeds veranderende behoeften van de klanten, zijn nogal ontmoedigend voor bedrijfseigenaars omdat ze tempo moeten maken in de processen om aan de verwachtingen van de kopers te voldoen, terwijl ze alle bewerkingen vlekkeloos moeten beheren. Een uitgebreid verkooppunt (POS) systeem kan aan deze eis voldoen, en maakt elk proces eenvoudiger, gemakkelijker en sneller. Hier zijn de top negen voordelen van een Restaurant POS software en hoe het de efficiëntie van je bedrijf drastisch kan verbeteren.
Nauwkeurige Bedrijfsrapporten
Regelmatig gedetailleerde rapporten genereren is heel belangrijk voor het analyseren van de bedrijfsprestaties. Het stelt het management in staat de verkoop, krediet, voorraad, voorraad, meest verkochte artikelen en andere gebieden te controleren om de gemaakte winst of het geleden verlies vast te stellen, en helpt hen zo beslissingen te nemen voor de verbetering. Een volwaardige POS software maakt dit hele proces eenvoudiger, gemakkelijker en sneller. Het vermindert papierwerk en verhoogt de nauwkeurigheid.
Een van de grootste voordelen van het installeren van een restaurant POS systeem is dat het de mogelijkheid biedt een enorme hoeveelheid informatie op te slaan. Deze gegevens worden digitaal vastgelegd en veel sneller weergegeven dan met een traditionele kassa. Ook kan de software gebruikt worden om op elk moment de actuele en precieze gegevens uit de uitgebreide inventaris te halen, en vooral foutloos. Zo wordt het bijhouden van alles wat belangrijk en verantwoord is moeiteloos.
Verkort de wachttijd
In een restaurant wordt het eten geserveerd vanuit afzonderlijke voorruimten. Er zijn verschillende counters voor drankjes, voorgerechten, hoofdgerechten, enzovoort. Klanten kunnen op verschillende plaatsen tegelijk bestellingen doen. Zulke voorvallen komen vaak voor en vragen om een goede synchronisatie; anders zouden obers uiteindelijk verkeerde bestellingen serveren. Handmatig meerdere kelners in één rij brengen is wat moeilijk; maar een bijgewerkte POS software kan de integratie vergemakkelijken. De toepassing maakt snellere orderverwerking mogelijk, verbetert het tafelbeheer, en tijdige voedsellevering. Deze stellen restaurants in staat hun bedrijfsvoering efficiënter te maken, de wachttijden te verkorten en de klanttevredenheid te verhogen, en zo meer gasten te bedienen.
Restaurant Management Software
Een POS oplossing kan de klantervaring verbeteren en de klanttevredenheid verhogen. Het systeem stelt restaurants in staat hun menu gemakkelijk te veranderen, de wachttijden te verkorten, en vergemakkelijkt de klanten met meerdere betalingsmogelijkheden met nauwkeurigheid via contant geld, kaart, cheque of rekening. Dit betekent dat ze snelle en betere service kunnen bieden, wat tot meer tevreden klanten leidt.
Kortings- en getrouwheidsprogramma’s
Kortingsregelingen en loyaliteitsprogramma’s zijn beproefde methoden om terugkerende gasten te krijgen, verkoop te genereren, en de klandizie te vergroten – sleutelfactoren die tot bedrijfsgroei leiden. Om deze plannen effectief uit te voeren, hebben restaurants een POS software nodig. De toepassing kan gebruikt worden om klantengegevens op te slaan, loyaliteitspunten te controleren en in te wisselen, en kortingen op de rekeningen toe te voegen. Het helpt ook bij het handhaven van uniformiteit in alle verkooppunten.
Gemakkelijk bijhouden van de voorraad
Het beheren van de voedselkosten is belangrijk om te groeien en winst te maken in je restaurantbedrijf. Een POS systeem maakt het mogelijk de voorraad beter bij te houden, met een nauwkeurig cijfer voor de productbewegingen en het dagelijkse gebruikspatroon. Deze real-time gegevens verhogen de efficiëntie om verspilling of inkrimping van artikelen tegen te gaan, en zorgen ervoor dat er precies genoeg voorraad is. De software ondersteunt ook functies voor toezicht op afstand, waarmee gebruikers voorraden van verkooppunten op afgelegen plaatsen kunnen beheren en controleren.
Tip: POS Systeem Horeca aanschaffen unTill
Automatische analyse
Het nieuwe softwaresysteem voor verkooppunten is in staat het maken van rapporten te automatiseren. Het kan nauwkeurige rapporten produceren over het effect van uitgevoerde marketing programma’s (loyaliteitsprogramma’s, incentives, kortingen, en andere) op het gedrag van de consument. Dit helpt de onderneming om doeltreffende toekomststrategieën uit te stippelen, de relaties met bestaande klanten te verbeteren en nieuwe klanten te krijgen.
Foutencontrole
Tevreden klanten zijn de terugkerende gasten. Vaak bevelen ze je restaurant aan bij hun kennissen. Dus, om je zaak te laten floreren, moet je tevreden klanten hebben van wie alle bestellingen nauwkeurig bereid en opgediend worden. Vaak kan een verkeerde interpretatie van handgeschreven bestellingen verwarring scheppen tussen keukenpersoneel of barmannen en de obers, wat leidt tot onnodige verspilling van voedsel en vertraagde diensten. Een geïntegreerd POS systeem in restaurants helpt de communicatie te verbeteren en menselijke fouten te verminderen.
Uitbreidbaar Dashboard met functies
Het nieuwste POS systeem wordt geleverd met talrijke functies die aan de eisen van de gebruikers kunnen worden aangepast. Deze beschikbare functiespecifieke modules kunnen aan de software worden toegevoegd om ze beter te laten presteren. Het geïntegreerde dashboard biedt ook betere voorzieningen om de verrichtingen zelfs van op afstand te controleren.
Geavanceerde beveiliging
De nieuwste POS software biedt je bedrijf geavanceerde beveiliging tegen gegevensinbreuken en fraude. Je kunt er afdelings- of gebruikersspecifieke beperkte toegang mee instellen. Zo kan een boekhouder alleen bij de financiële gegevens die hij nodig heeft om rapporten op te stellen, een keukenmedewerker kan alleen de bestellingen zien, enzovoort. Het cloud-gebaseerde systeem bewaart al je restaurantgegevens veilig op de externe server.
Als restauranthouder denk je misschien dat investeren in POS software voor je zaak duur is. Maar met een breed scala aan voordelen die de kassasoftware biedt, zou je al gauw verbetering in de klantenservice kunnen waarnemen; dit zou de klantenervaring verbeteren, wat leidt tot herhaalde bezoeken, groei in aantal klanten, en uiteindelijk verhoging van de dagelijkse verkoop. Upgrade je systeem vandaag nog en begin de vruchten te plukken.